הפקת קטלוג-איך מתחילים?

פורסם ב - 18 ביולי 2015
הפקת קטלוג עבורכם, עלולה לפעמים להיות קצת מלחיצה…
לא יודעים בדיוק איך להתחיל,
או מה כדאי לעשות בכדי לשווק את המוצר שלכם בדרך הכי טובה שאפשר,
לדעת כיצד למשוך את תשומת הלב של הלקוח דווקא למוצר שלכם
ובכך לצור לעצמך לקוחות פוטנציאליים חדשים.
 
בדיוק בשביל זה החלטתי לכתוב את הפוסט הבא :)

הפקת קטלוג, אז איך מתחילים?

1.השראות

בראש ובראשונה בכדי למצות את יום הצילום שלכם ,
ולהיות בטוחים שהצוות שלכם ב"אותו הראש" איתכם,
עליכם להבין איזו אוירה הייתם רוצים שתהיה בצילומים, 
מה הייתם רוצים לשדר ללקוח שלכם, מה הייתם רוצים לספר על המוצר שלכם…
בדיוק לשם כך אין דבר טוב יותר מאשר לוח השראות!
עזבו את גוגל, אני מזמינה אתכם להכיר (ואולי להתמכר) לאתר Pinterest אתר גדול מאוד של השראות.
באתר כל שעליכם לעשות הוא להקליד מילים שמתקשרות לכם יחד עם המוצר
והפינטרסט כבר יעשה את העבודה עבורכם..
תוכלו להרשם לאתר וכך בעצם לצור לעצמכם תיקיית השראות שתוכלו לשתף עם הצוות שיעבוד איתכם על הקטלוג.
אני כבר שם   (מוזמנים לעקוב אחרי :) )
 
 
ג
 

 2.גיוס הצוות !

הדבר השני שחשוב מאוד (ולא פחות מההשראות), זה גיוס צוות שיפיק לך את הקטלוג ברמה הגבוהה ביותר.
מומלץ לבחור צוות שלכל אחד יש ניסיון בתחומו, אנשים שאתה מכיר ,שעבדת איתם בעבר,
שאתה מתחבר ואוהב את העבודה שלהם וכמובן שהם מכירים ומעריכים את העבודה שלך ואת הרצונות שלך.
שיתופי פעולה בין אנשי מקצוע ,הם נחמדים, אך לא בהכרח תמיד מקצועיים מספיק בכדי לספק תוצאה גבוהה ואיכותית.
דאג לכך שנוח לך ונעים לך עם הצוות ושהוא מקצועי מספיק בשביל לענות על ציפיותיך.
ארגנו לעצמכם פגישת הכנה ותיאום ציפיות לפני הצילומים,
הכירו אחד את השני ,הצג להם את תיקיית ההשראות שלך
וכך תדע בטוח שאתה בידיים טובות. מומלץ לשלוח לצוות לפני הצילומים את הקולקציה כדי שיוכלו להתכונן מראש.
 
12493389_1030437153686100_774128833984360294_o
 מתוך צילומי קטלוג עבור טס מטלר מאפרת ומסרקת
 

3.בחירת המודל/ית לצילומים

לפעמים, זה פשוט לא מספיק שהצוות שלך מקצועי (הצלם , האיפור, השיער, הסטיילינג וכו')
ונכון שההוצאות על הקטלוג שלך כבר מעבר למה שתכננת-
אבל זה דגש מאוד מאוד ! חשוב!
נכון, שהבת של החברים, השכנה ממול, הבחורה מהרחוב, יפות ואולי יפות מאוד.
זה לא אומר שהן דוגמניות.
יש אנשים שהם מאוד יפים אך זה לא אומר בהכרח שיודעים כיצד לעבוד מול מצלמה. 
יש המון מודלים ומודליות פרילנסרים, במחירים נוחים ואפילו נוחים מאוד,
שלא חתומים בסוכנויות, מקצועיים ושיש להם ניסיון בעבודה מול המצלמה. 
המודל שלך בצילומים זה הפנים שמייצגות את המוצר שלך ולכן חשוב מאוד 
שיהיה לפחות ניסיון בסיסי בעבודה מול מצלמה.
בחרו מודלית שאתם מתחברים ליופי שלה ושמתאימה לסגנון או לאוירה אותה תרצו לצור.
 
14241511_1195108600552287_4640651971403768394_o
 מתוך צילומי קולקציה עבור סטודיו שחרית שירה הבר

4.קביעת תאריך ושעה לצילומים

קביעת תאריך לצילומים המתאים כמובן לכל הצוות,
במידה ומדובר בקטלוג סתיו\חורף ובמיוחד ואם מדובר בצילומי חוץ מומלץ לצלם בקיץ
בין השעות 15:00- 19:30 בערב. כיוון שבבקרים חם מאוד והשמש חזקה מה שיוצר תאורה חזקה ולא מחמיאה
בכדי להגיע לתוצאה רכה ונעימה מומלץ לצלם משעות הצהריים המאוחרות עד לחשיכה.
בחורף אין שום בעיה לצלם במהלך כל היום, צריך לזכור שהחושך מגיע אלינו מוקדם
ובמידה ויש גשם אין אפשרות לצלם בחוץ
ולכן הפתרון הוא צילומי סטודיו. בקיץ ישנה שעה מסויימת שמכונה ה"Magic  Hour"
שעת הקסם, בה כל התאורה רכה וקסומה מאוד.
 
10397015_742825879113897_4170622870249256162_o
מתוך צילומי קטלוג עבור Kantan טימור דלויה
 

5.בחירת הלוקיישן לצילומים

בחירת הלוקיישן לצילומים היא לא פחות חשובה מכל השאר, עליכם לבחור מקום שיתאים לאוירה ולאופי של הצילומים. 
כמובן שבזה גם ניתן להעזר בצלם שלכם שמכיר אזורים מיוחדים שיכולים לשדרג עבורכם את הצילומים.
 
 
10847725_673693542763585_5363789469494389427_o
מתוך צילומי קטלוג איפור ושיער עבור גילן ודיאנה

**דגשים נוספים…

*במידה ומצלמים קולקציה, לא מומלץ להביא יותר מ15 סטים , כיוון שהמודלית (מקצועית אשר תהיה…)
מתעייפת וכמובן שזה מתבטא גם בהבעות שלה בצילומים.
נכון שארגנתם ועמלתם לקראת יום שלם של צילום, הוצאות וכו' אך מומלץ לצאת עם הלוקבוק שלכם מקצועי ולא להתיש את הצוות.
במידה ויש לכם המון פריטים לצלם, ניתן ורצוי לחלק את הצילומים ליומיים של עבודה.
 
*ממש לא חובה אבל מומלץ להביא ליום הצילום  שתייה וכיבוד קל לצוות, אחרי הכל באים לעבוד עבורכם וזה תמיד נותן אוירה טובה
ונעימה וחוצמיזה קצת שוקולד לעורר את המודלית כשהיא מתעייפת אף פעם לא מזיק :) (כן גם הדוגמניות אוכלות!)
 
*מומלץ לקבוע לוקיישן שקרוב למקום שבו אפשר להתארגן (מקום מאורגן עם מראה, חשמל) לאיפור ולעיצוב שיער .
 
*מומלץ לחכות בסבלנות עד לתמונות שעוברות ריטוש בפוטושופ על ידי הצלם, לא מומלץ להעלות תמונות ללא עריכה. 
בכדי לא לאבד את אפקט הוואו שחיפשתם, העריכה נותנת עוד טאץ' לצילומים והופכת אותם אפילו לעוד יותר יפים :) 
 
*מומלץ ורצוי לתת קרדיט לאנשי המקצוע בהפקת הקטלוג, זה תורם לשני הצדדים, ראשית תיוגים בפייסבוק תמיד מביאים עוד חשיפה ולייקים,
וחוצמיזה ,מה איכפת לכם לפרגן לצוות שלכם ? :) 
 
*מומלץ להעלות תמונות ברזולוציה גבוהה, ולא תמונות שצילמתם מהצד בפלאפון, שילמתם לצלם מקצועי ? תסמכו עליו. וחכו בסבלנות לתוצאה.
בטוחה שיהיה שווה :)
 

אם הגעתם עד לכאן… כנראה שהפוסט רלוונטי עבורכם וכמובן ששמחתי לעזור.

לשאלות, התייעצות, עזרה או כל דבר אחר…

אני והצוות המקצועי שלי נשמח לעזור בארגון ההפקה מא' ועד ת'

וליצור עבורכם את הקטלוג שרציתם וחלמתם עליו :)

 
11021431_903271563069327_4092015444527033069_o
מתוך צילומים עבור Lady Morgana 
1556304_890556777674139_1859819642285760324_o
מתוך צילומי קולקציה עבור CL חן לוין
1492524_643877892342030_1370922317_o
מתוך צילומי קטלוג סרטים ואביזרים לשיער חיה בוסקילה
906478_612611948801958_1489164792_o

מתוך צילומי קולקציה עבור LEE KODO